۰۸ آبان ۱۳۹۷
آبان ۸, ۱۳۹۷

طراحی لباس

آبان ۸, ۱۳۹۷ ۰ دیدگاه

طراحی لباس

طراحی لباس شکلی از هنر است که به ساخت لباس و دیگر اکسسوری های مورد نیاز افراد اختصاص دارد. این هنر شامل فرآیندی بسیار دقیق از انتخاب یک طرح تا مراحل پایانی دوخت و ارائه لباس است.
این حرفه به دو بخش اصلی تقسیم می شود . به مشتریان خاص مانند هنرمندان و سلبرتی ها اختصاص دارد، این لباس ها کاملاً متناسب با سایز مشتریان دوخته می شوند. این گونه لباس ها فاقد برچسب قیمت هستند، البته برای مشتریانی در این سطح نیز نیاز به اتصال برچسب قیمت به لباس نیست.

 

طراحی لباس

 

مجموعه لباس های دوخت سفارشی ۲ بار در سال در ماه های ژانویه و ژوئیه یعنی آغاز فصل مد جدید در حداقل ۵۰ طراحی از لباس شب و روز برای مشتریان به نمایش در می آیند.
مجموعه پوشاک آماده :
مجموعه پوشاک آماده بر اساس اندازه های استاندارد تولید شده و برای عموم مردم جامعه ارائه می شود. این مجموعه به دلیل بکار گیری سایز استاندارد برای تولید انبوه مناسب است. طراحی لباس پوشاک آماده نیز خود به دو بخش تقسیم می شود : مجموعه طراح و مجموعه تولید انبوه. مجموعه طراح دارای کیفیت بالاتری ست و به منظور تبلیغ برای مجموعه تولید انبوه عرضه می شود.فرآیند طراحی لباس از عناصر زیر تشکیل می شود

جنس پارچه : باید متناسب با نگاه، احساس و روحیات اغلب مشتریان انتخاب شود. در انتخاب جنس پارچه همچنین باید شرایط آب و هوایی و فصلی نیز مورد توجه قرار گیرد. صدها نوع گوناگون از پارچه در دسترس طراحان قرار دارد.
چاپ پارچه : در طراحی ، رنگ ها و تم انتخابی برای چاپ و طرح پارچه باید متناسب با فصل انتخاب شود. ایده آل است که رنگ زرد روشن در زمستان و رنگ های تیره در زمستان مورد استفاده قرار نگیرند.
تزئینات روی لباس : مانند گلدوزی، مهره دوزی، تور دوزی و…
الگو : این مورد ساختار اصلی لباس را شکل می دهد. به همین علت طراحی الگو از اهمیت خاصی برخوردار است و اساساً نقشه قطعاتی است که با دوخته شدن به هم لباس را به وجود می آورند.
اندازه گیری : از مهم ترین موارد در این حرفه اندازه گیری است. بدست آوردن الگوی درست نیز با اندازه گیری دقیق نسبت مستقیم دارد.
تحقیق درباره مد : با مطالعاتی دقیق درباره روند مد در فصل آینده می توان بهترین طراحی را انجام داد